Foreningens projekt med at få helårsvand og kloakering er hermed afsluttet!
Tak for et veludført projekt og for jeres samarbejde.
Ordningen er endnu engang aktiv og I kan nu sortere og stille haveaffald/storskrald som hidtil. HUSK at haveaffald og storskrald kun må stilles dagen før afhentning.
VIGTIGT ! OBS OBS OBS pr. 16/6
Affaldssortering, storskrald og haveaffald er sat i bero indtil vi finder en løsning på hækken!
Alle medlemmer vil få mere information når der er nyt - indtil da håber vi at alle vil hjælpe til med at sikre, at der ikke bliver sat mere på pladsen samt i skraldespandene :-)
Tak for forståelsen
Det er med stor glæde at vi i samarbejde med kloakudvalget kan fortælle, at det nu er endeligt vedtaget, at foreningen skal påbegynde nedgravning af nye frostfrie vandrør samt kloak i indeværende år.
Ved den ekstraordinære GF blev det besluttet at projektet udføres af:
Entreprenør Fjordland kloak og anlæg
Rådgivende ingeniører NIRAS
I kan læse mere om ovenstående på deres egne hjemmesider:
I kan orientere jer om projektet løbende under fanen 'kloak og helårsvand'.
De nye skraldespande er blevet leveret!
Vi kan nu endelig se frem til at affaldssortere i haveforeningen. 🤩
Afffaldssorteringen er åben.
Der er opsat kegler langs nedkørslen for at sikre, at lastbilerne ikke belaster rørerne unødigt. Disse må ikke fjernes!
OBS: For at der kan være plads til, at lastbilerne kan vende, må der ikke parkeres tæt på fliseområdet. Venligst respekter dette, tak 🙂
I kan læse mere om affaldssorteringen via dette link: https://www.htk.dk/Bolig-og-veje/Husholdningsaffald/Ny-affaldsordning
Kære medlemmer,
Det er med stor glæde, at jeg nu kan fortælle, at der i samarbejde med HTK og Skovrådet er blevet udarbejdet en plan for det grønne område foran parkeringspladsen.
I kan læse mere i referatet fra seneste GF. Under fanen "dokumenter" kan I downloade kopi af planen for beplantning.
De bedste hilsner,
Stine / bestyrelsesmedlem
Ved den ordinære generalforsamling d. 9/5-21 blev der stemt for fliselægning til foreningens nye affaldssorterings-plads.
Pladsen bliver placeret for enden af grusvejen og arbejdet udføres af Vestegnens Haveservice.
Ordningen vil gå igang umiddelbart efter den nye plads er anlagt og I kan læse mere om affaldssortering i HTK kommune via dette link: https://www.htk.dk/Bolig-og-veje/Husholdningsaffald/Ny-affaldsordning
OBS:
Grundet travlhed hos kommunens miljøafdeling har vi endnu ikke modtaget vores containere.
Vi afventer pt dato for hvornår disse kan leveres.
Vi beklager ulejligheden og takker for jeres tålmodighed :-)
Vi håber at svarene kan være med til at skabe et overblik over projektets omfang.
Referat er sendt ud pr. mail d. 12/03-21.
Kloakudvalget kan kontaktes direkte på følgende e-mail: kloakudvalget@gmail.com
Information vil følge. Se eventuelt under fanen 'generalforsamling'.
Nyheder februar 2021 vedrørende kloak:
Flere praktiske udfordringer kolliderer...
For det første, så skal vi have et affaldssorterings område for enden af grusvejen. Dette er uundgåeligt. De tunge skraldebiler vil da komme til at køre henover de meget højtliggende
vandrør af vores. Vandrørene er sprunget én gang før pga. tunge biler.
Disse vandrør skal derfor graves dybere ned.
For det andet har driftsbyen i Høje Tåstrup kontaktet os i efteråret
2020, og fortæller os at vi skal have lavet kloak. De fortalte os dengang, at vi skulle indlede et samarbejde om pris og etablering af kloak i vores haveforening. Siden har det stået stille.
Forkvinde Ingrid har siden forsøgt
at få fat i dem, uden held, hvor de siger de vil ringe tilbage, men gør det ikke.
Hvis vi skal grave vandrør ned, kan vi ligeså godt få gravet kloak ned på samme tid.
Som i kan se er det
imidlertid i vores egen interesse at få lavet nye vandrør pga. risikoen ved de lastbiler, som snart vil komme på ugentlig basis. En vandskade og et udslip kan være rigtig dyrt, så vi håber vi når, at forberede os
på ulykken…..
Bestyrelsen foreslår, pengene til dette gravearbejde og rørlægning på stierne skal komme fra vores forenings pengebeholdning.
Derefter skal de være valgfrit om den enkelte have
vil have nye vandrør eller kloak inde hos dem selv.
Mere information vil følge når vi får oprettet en sikker kontakt med kommunen.
Alle nye medlemmer har fået tilsendt vigtige og brugbare dokumenter via email.
Skulle du ikke have modtaget nogle af disse, kontakt da bestyrelsen via email, og vi sørger for at få dem sendt til jer hurtigst muligt.
NY POSTKASSE:
Bestyrelsen har fået opsat en postkasse, så alle vores medlemmer har mulighed for at aflevere fysiske breve, samt at post udefra kan leveres heri.
Vi håber at I alle vil tage godt imod vores nye tiltag, som forhåbentlig vil gøre kommunikationen i haveforeningen endnu nemmere!
På snarligt gensyn,
Bestyrelsen